Klienci często wyszukują w Google frazę “tania strona internetowa”. Chcąc zaoszczędzić pieniądze wydane na najważniejsze narzędzie marketingu internetowego – stronę internetową nie myśląc o konsekwencjach.

W tym artykule przedstawię Ci różnice pomiędzy tanią stroną i dobrą stroną www. Pokaże ci zalety i wady obu rozwiązań. A także koszty i efekty długoterminowe zamówienia i realizacji dwóch rodzajów stron.

Tania strona vs dobra strona

  1. Strona internetowa dla firmy to inwestycja, a nie zbędny wydatek. W sensie księgowym jest kosztem co oznacza i tak, że ostatecznie zapłacisz mniej za stronę. Bo odliczasz podatek VAT naliczony, gdy otrzymasz fakturę VAT na 23%. No i kwotę netto z faktury albo kwotę brutto z umowy zlecenia lub o dzieło wliczysz w koszty.
  2. Strona internetowa to narzędzie niezbędne, to rozpoczęcia marketingu internetowego. Kolejnym krokiem jest promocja strony firmowej w wyszukiwarce Google – pozycjonowanie (SEO) oraz na portalach społecznościowych (Social Media Marketing). Na własnej stronie internetowej możesz również wdrożyć newsletter i rozpocząć w ten sposób email marketing.

Po trzecie dzięki stronie zaczynasz tworzyć w internecie społeczność wokół swojej marki. Możesz stworzyć bloga firmowego, specjalistyczne forum internetowe, a także funpage lub grupę na Facebooku, a także gromadzić społeczność na innych portalach społecznościowych np. Twitterze, LinkedIn, Instagram, Google+.

Po co Ci tania strona internetowa?

Rozumiem, że chcesz zaoszczędzić pieniądze, ale przez chwilę przemyśl czy chciałbyś aby Twoi klienci kojarzyli cię z czymś tanim?

Pewnie nie.

Co myślisz sobie, gdy klienci mówią, że Twój produkt jest za drogi albo od razu proszą o rabat. Najlepszym sposobem na rozwianie obiekcji klienta jest odpowiedzeniu mu, że cena odpowiada jakości.

"Gdy kupujesz auto to chcesz tanie czy dobre? Tak samo jest ze stronami internetowymi"

Tani samochód jest tani na początku, a później trzeba je remontować, dodawać nowe części, a czasem okazuje się, że w ogóle lepiej jest kupić drugie – tym razem dobre.

Dlatego na samym początku warto zastanowić się po co mi jest strona, co chce osiągnąć, jakie są jej cele i co musi posiadać, żeby te cele osiągnąć

Czy dobra strona internetowa zrealizuje zamierzone cele?

Tak.

Dobra strona www realizuje cele.

Chcesz wyróżniać się wizualnym aspektem? Chcesz mieć blog firmowy by dzielić się z klientami poradami i tym samym pozycjonować się na eksperta? Chcesz pozyskiwać klientów przez internet? Chcesz sprzedawać produkty fizyczne i cyfrowe przez internet?

Wszystko da się zrobić.

Tania strona internetowa

Zalety

  • niski nakład początkowy,
  • duża liczba ofert i wykonawców,

Wady:

  • duże nakłady na poprawki po tanich wykonawcach,
  • dodatkowe koszty wdrażania zmian,
  • szybki czas realizacji powoduje powstawanie licznych błędów,
  • brak czasu na optymalizację i atrakcyjne treści na stronę,
  • posługiwanie się często darmowymi szablonami/skryptami, które często mają luki i łatwo się włamać na stronę.

tania strona internetowa vs dobra strona internetowa

Dobra strona internetowa

Zalety

  • Strona od początku tworzona przez specjalistę,
  • strona nastawiona na cel przedsiębiorcy,
  • strona skierowana do określonej grupy docelowej,
  • brak konieczności poprawek,
  • optymalizacja strony pod kątem pozycjonowania,
  • domena i hosting w cenie,
  • blog firmowy – możliwość dodawania samodzielnie treści na stronę,

Wady

  • czasem długi czas realizacji związany z procesem tworzenia strony,
  • czasem wysoka cena wykonania strony,

Podsumowanie

Nie warto posiadać taniej strony www ze względu na pozorną oszczędność. Tanie strony nie są zoptymalizowane pod pozycjonowanie i narażone na wirusy i spam. Konsekwencją będą wyższe wydatki na naprawę strony lub stworzenie jej od nowa. Co oznacza pieniądze wyrzucone w błoto.

Dobra strona internetowa pozwoli Ci realizować swoje cele: zwiększyć liczbę klientów i przychody firmy.

“Gdy klient prosi mnie o tanią i dobrą stronę internetową,
to pytam się go: Po co Panu dwie strony?”

Udostępnij artykuł, jeśli uważasz, że nie warto wydawać niepotrzebnie na tanią stronę, bo i tak w ostatecznym rozrachunku będzie trzeba ją “zaorać” i zrobić nową – dobrą.